Direct la continutul paginii »

Vlogger sau Blogger: Diferențe și numitori comuni dintre aceste joburi 2.0

Poza stire 'Vlogger sau Blogger: Diferențe și numitori comuni dintre aceste joburi 2.0'
13 August 2020 0 comentarii

 

Blogul și vlogul reprezintă termeni care nu ne sunt străini în zilele noastre. De fapt, aceste două strategii ajută brandurile și persoanele să genereze trafic pentru site-urile de care se ocupă. În egală măsură, există persoane care se ocupă de vloguri sau bloguri pentru a se întreține, fiind joburi la mare căutare pe tot globul.


Totuși, care sunt diferențele și asemănările între blog și vlog și ce ar trebui să cunoști despre aceste două strategii? Află tot ceea ce trebuie să știi, din rândurile de mai jos!




Ce înseamnă blogger și vlogger?

La fel de cunoscute în domeniul online, bloggerul este persoana care se ocupă de un blog pe internet, unde își exprimă părerea în scris, în legătură cu teme diverse. În schimb, vloggerul folosește formatele video pentru a se face cunoscut, prin clipurile de pe YouTube sau alte platforme.

Asemănări și deosebiri între blog și vlog

  • Prin comparație cu vlogul, un blog oferă mai mult timp de analiză și de prezentare a ideilor în scris. În timp ce filmează un vlog, persoana are ocazia să păstreze un ton conversațional mai relaxat și să-și facă cunoscută carisma pentru publicul larg. Dacă te gândești să începi un vlog sau un blog, trebuie să ai în vedere modul în care te exprimi cel mai bine. Un vlogger nu are nevoie de bune abilități de scriere, însă trebuie să se comporte relaxat în fața unei camere. Din fericire, poți găsi kituri de vlogging, care te ajută să înregistrezi si să filmezi conținut interesant pentru urmăritori.

  • Vrei să creezi un blog? Nu ai nevoie de echipamente speciale, deoarece există platforme gratuite, unde să-ți împărtășești ideile cu ceilalți. Singurele costuri suplimentare apar dacă faci un blog personalizat, pentru  care trebuie să consulți un specialist IT. Vloggerii au nevoie de echipamente video care implică costuri mai mari, astfel încât să producă un material video de calitate.

  • Atât vlogurile, cât și blogurile pot fi promovate cu succes în mediul online. Totuși, conținutul video are un potențial mai mare de afirmare în prezent decât cel text. Blogurile au avantajul de a rămâne în motoarele de căutare, cât timp cât sunt optimizate corect.

  • Pentru că blogul este un jurnal online, poți împărtăși gânduri și da sfaturi pe un anumit subiect. Astfel, există un număr nelimitat de bloguri care pot fi făcute pe o singură temă.

  • În comparație cu vlogul, un blog nu este greu de configurat, deoarece nu implică cunoștințe tehnice specifice.

  • Dacă vloggerul are libertatea de a posta clipuri după ce le-a filmat, bloggerul trebuie să acorde mai multă atenție textelor, dacă dorește să aibă cititori fideli. Un blogger are nevoie de cunoștințe despre SEO, cuvinte cheie și descrieri care să atragă atenția. Mai mult decât atât, pentru un blog cu succes răsunător, acesta trebuie să apară printre căutări pe motoarele de căutare.

  • O nouă asemănare implică frecvența cu care se publică articolele de pe blog. Aceasta trebuie să fie destul de mare și de regulată, iar bloggerul trebuie să scrie într-un mod care să atragă atenția. Subiectele vor fi importante și atrăgătoare, pentru a menține interesul cititorului. Vloggerul nu este nevoit să posteze atât de des, deoarece are mai multă vizibilitate și implicit, mai mult impact.

 

Indiferent dacă alegi să te ocupi de blogging sau de vlogging, ambele strategii îți oferă avantaje pentru a ajunge la publicul dorit. În zilele noastre, vloggingul a luat amploare și a reușit să se impună în fața blogging-ului. Pentru ce ai opta între cele două joburi?


0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta