Direct la continutul paginii »

Top 3 greseli pe care le fac proprietarii de restaurante

Poza stire 'Top 3 greseli pe care le fac proprietarii de restaurante '
18 Ianuarie 2019 0 comentarii

”Clientul nostru, stapanul nostru” - o celebra sintagma care ar putea rezuma, intr-o maniera ideala, esenta raporturilor de customer service. Serviciile in care se lucreaza direct cu publicul final reprezinta un subiect savuros de discputa pentru specialistii pasionati de analizarea parametrilor in care se desfasoara actiunea dintre entitatea prestatoare si client. Domeniul HoReCa este o nisa in care se realizeaza, adesea, erori grave la acest nivel, greseli care au drept cauza un management deficitar. Exista cateva greseli majore pe care proprietarii de restaurante le fac si care pot aduce business-ul pe o panta descendenta.

Neglijarea resurselor umane

Principalul motiv pentru care un client decide sa revina sau nu in restaurantul tau este, desigur, mancarea. Cu toate acestea, calitatea si gustul preparatelor nu reprezinta singurele criterii in functie de care decizia sa este favorabila sau defavorabila business-ului; ambientul, promptitudinea, amabilitatea sunt alte cateva variabile la care orice proprietar de restaurant trebuie sa incerce sa exceleze. In acest context, un rol aparte revine personalului; bucatarii, dar mai ales ospatarii trebuie recrutati cu atentie. Ceea ce uita, deseori, ownerii este faptul ca angajatii valorosi trebuie pastrati. Neglijarea resurselor umane ocupa prima pozitie in topul greselilor pe care le fac managerii restaurantelor. Mizand pe faptul ca angajatii incepatori accepta remuneratii mai mici, ei omit sa vada potentialul real al personalului experimentat si calificat.

Graba in amortizarea investitiei

Dorinta de a face profit trebuie transformata intr-un scop realist in momentul in care decizi sa pui pe picioare o afacere. Investitia necesara deschiderii unui restaurant este cu siguranta, considerabila, insa antreprenorii trebuie sa inteleaga ca aceasta va fi amortizata pe termen lung. Tocmai din omiterea acestui detaliu esential, majoritatea ownerilor de restaurante si, in general, detinatorii de afeceri in domeniul HoReCa pornesc intr-o goana acerba dupa bani. Consecinta este aceea ca este sacrificata calitatea serviciilor si a produselor oferite in cadrul restaurantului, iar acest aspect nu va trece neobservat de catre clientii care calca pragul locatiei. Tot din dorinta de a-si recupera cat mai rapid banii investiti, patronii taie din bugetele alocate logisticii si echipamentelor necesare. Aparatura fiscala, cheltuielile in ceea ce priveste entertaimentul sunt doar cateva dintre exemplele cele mai relevante in acest sens. Datecs.ro vine in sprijinul antreprenorilor oferind echipamente fiscale de calitate aici.

Deficiente in cultura serviciilor

Poate mai mult decat in orice alta sfera de activitate, in domeniul serviciilor este nevoie de experienta. Detinerea cunostintelor teoretice si mai ales practice favorizeaza intelegerea mai buna a acestei nise, care se bazeaza in mare parte pe interactiunea cu clientii. Cei mai multi dintre antreprenorii care detin un restaurant au deficiente in ceea ce priveste cultura serviciilor. Fara un know how bine pus la punct, insuccesul business-ului este inevitabil. Asadar, cea de-a treia greseala pe care o putem face atunci cand deschidem un resturant este sa ignoram analizarea obiectiva a gradului de pregatire necesar desfasurarii acestui tip de activitate.

 

0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta