Direct la continutul paginii »

Modalitati de evaluare a satisfactiei clientilor

Poza stire 'Modalitati de evaluare a satisfactiei clientilor'
26 Octombrie 2021 0 comentarii

 

Satisfactia clientilor este un ingredient-cheie pentru orice companie care isi doreste succesul pe o piata competitiva. Evaluarea acestui aspect emotional reprezinta principala sursa de crestere a unei firme in doua directii principale: din punct de vedere financiar si din punct de vedere a imbunatatirii bazei de date de clienti fideli si de clienti noi. Si nu in ultimul rand, constituie un indicator-cheie de performanta.


Cu toate acestea, este foarte important sa cunoasteti modalitatile prin care puteti monitoriza si evalua satisfactia clientilor astfel incat sa colectati informatiile necesare pentru imbunatatirea firmei dumneavoastra.

Evaluarea prin chestionar

Evaluarea prin chestionar a satisfactiei clientilor se poate realiza in doua forme: online sau fizic in momentul in care clientul se afla in spatiul companiei dumneavoastra. Un astfel de chestionar nu ar trebui sa cuprinda mai mult de 10 intrebari inchise, dintre care ultima ar trebui sa fie deschisa pentru a oferi oportunitatea clientului de a-si oferi opinia personala cu privire la imaginea firmei in cateva randuri.


Un aspect interesant pe care il puteti aplica atunci cand evaluati satisfactia clientilor prin intermediul unui chestionar este oferirea unei recompense care, de cele mai multe ori, ia forma unui voucher pentru viitoarele cumparaturi. 

Evaluarea pe baza de review-uri si rating


Fiecare companie trebuie sa aiba un site web care poate fi accesat oricand de catre utilizatori si care publica review-urile si comentariile clientilor care au folosit produsele sau serviciile firmei. In acest fel, orice persoana are dreptul sa isi spuna parerea, acestea putand fi vazute si de catre alti clienti sau potentiali clienti.


Puteti monitoriza directia review-urilor si comentariilor clientilor dumneavoastra asupra experientei lor in cadrul firmei si sa imbunatatiti micile nemultumiri care apar. In plus, aveti ocazia sa raspundeti parerilor lor si sa comunicati direct cu utilizatorii.

Evaluarea prin intermediul aplicatiilor de feedback


Aplicatiile de feedback ofera o alternativa interactiva si placuta de a aduna datele necesare privind nivelul de multumire al utilizatorilor produselor si serviciilor dumneavoastra. Un serviciu de evaluare a satisfactiei clientilor poate fi aplicat atat in spatiul comercial, cat si prin accesarea unei aplicatii web. 


Partea avantajoasa este ca se colecteaza date in timp real si, in mod automat, se genereaza un raport privind raspunsurile clientilor.

Evaluarea prin sondaje de feedback


Sondajele de feedback sunt usor de aplicat, mai ales prin intermediul aplicatiilor mobile. Clientilor care frecventeaza shopping-ul online li se da oportunitatea ca, dupa fiecare comanda, sa ofere un feedback al produselor si serviciilor achizitionate sau a modului in care a decurs experienta cumpararii. 

Evaluarea prin interviuri unu-la-unu


Evaluarea prin interviuri unu-la-unu este o modalitate complexa de masurare a satisfactiei clientilor deoarece dureaza mai mult timp pentru a aduna datele necesare. Cu toate acestea, este o ocazie deosebita de a intra in contact direct cu fiecare utilizator al produselor sau serviciilor dumneavoastra. 


Un interviu de acest gen nu ar trebui sa dureze mai mult de 5-10 minute, iar grila de interviu ar trebui sa fie continuta doar din intrebari deschise.


Este foarte important sa cunoasteti nivelul de satisfactie al clientilor dumneavoastra pentru a avea succes si intaietate in fata celorlalte companii de pe piata. In plus, prin imbunatatirea nemultumirilor aflate direct de la clienti, puteti introduce foarte usor programe de fidelizare si loializare si sa va cresteti baza de utilizatori noi.


0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta