Direct la continutul paginii »

Idei de antreprenoriat pentru anul 2020

Poza stire 'Idei de antreprenoriat pentru anul 2020'
24 Februarie 2020 0 comentarii

 

Simţi că statutul de angajat nu îţi mai este suficient şi vrei mai mult? Iată 6 idei pe care le poţi accesa ca antreprenor, dar şi ponturi:


1. Public Speakers 


Într-o lume în care spuneam mai sus că numărul antreprenorilor creşte de la an la an, acest lucru se poate exploata şi prin prisma faptului că toţi aceşti antreprenori sunt interesaţi să asculte discursuri din care speră să înveţe cât mai multe despre cum să îşi vândă noua lor afacere. Dacă eşti autodidact, ştii să menţii atenţia ascultătorului şi nu ai probleme cu a vorbi în public sau în faţa camerei, atunci te poţi documenta online, poţi învăţa paşii teoretici şi poţi prezenta acest conţinut celor cărora le este mai uşor să înveţe prin puterea exemplului sau ascultându-i pe alţii, decât documentându-se singuri. Poţi face acest lucru via webinare (cursuri online) pe YouTube sau offline, în faţa unei audienţe. 


Pont: încearcă să găseşti o manieră în care să interacţionezi cu publicul, făcând astfel totul mai engaging pentru ei.


2. IT Support & Services


Dacă vii din zona IT şi ai cunoştinţe solide de programare sau mentenanţă poţi alege să îţi promovezi serviciile în mediul online, dar şi pe bază de recomandări. Astfel de servicii se caută, nu doar ca angajat, dar şi ca partener de business sau remote. E o idee de afacere care deşi e mică, îţi poate aduce venituri considerabile. 


Pont: din punct de vedere investiţie presupune doar să ai o formă juridică în baza căreia să facturezi serviciile şi un buget de promovare a serviciilor tale (nu uita de platformele prin care poţi promova gratis serviciile tale, prin marketing afiliat: bizoo.ro, olx.ro etc). 


3. Creaţie / grafică


Dacă eşti o fire creativă pe partea de design, ai un portofoliu solid şi ştii să îţi vinzi ideile, atunci orientează-te către freelancing pe grafică. Sunt servicii care se caută nu doar în agenţiile de publicitate, ci şi în afara lor. Motivul este unul simplu – în agenţii plăteşti şi Client Service şi alte departamente, însă din ce în ce mai multe companii preferă să vorbească direct cu cel care face creaţia, fără să mai aibă intermediari şi fără să plătească mâna de lucru în plus. Asta nu înseamnă că pentru tine, ca freelancer, veniturile nu vor fi frumuşele. Dincontră, funcţie de talentul dar şi răbdarea ta, poţi avea venituri mai mult decât pentru un trai decent. 


Pont: acordă atenţie şi felului în care te vinzi, dar şi ţine cont de faptul că ai nevoie să fii propriul tău Client Service şi va fi nevoie să îţi organizezi efectiv clientul: stabileşte deadline-uri clare, număr fix de revizii, aprobă variante intermediare ca să te asiguri că lucrezi în direcţia corectă etc. Nu uita că poţi urma cursuri care să îţi îmbunătăţească abilităţile.



4. Hand made items


Tot din zona creativă, poţi alege să confecţionezi tu decoraţiuni şi ornamente de tot soiul sau, dacă ai cunoştinţe care au astfel de hobby-uri, oferă-te să le promovezi produsele. Te poţi specializa într-o anumită zonă şi poţi inclusiv pentru această idee să profiţi de puterea marketingului afiliat şi să optezi pentru a promova produsele tale sau ale cunoştinţelor, pe diferite platforme precum breslo.ro 


Pont: nu trebuie să îţi faci neapărat un website, dar trebuie să te interesezi de târgurile de profil. Nu uita niciodată că un client pe care l-ai câştigat prin prisma serviciilor tale este un client care o să revină sau care o să te recomande şi altora.


5. Magazin online de articole pentru gravide


Gravidele sunt un target important atunci când vorbim despre cumpărături online. Obiceiul de consum s-a mutat de la offline în online pentru multe dintre ele. Este mult mai comod să stai acasă sau la birou şi să dai comanda decât să te plimbi pe străzi, din magazin în magazin. Fie că vorbim despre hamuri, marsupii, jucării sau articole vestimentare, există o mulţime de platforme de tip marketplace precum eMAG.ro, de care poţi profita pentru a lista produsele comercializate de tine. 


Pont: modelul de distribuţie pe care îl presupune acest business este cel cu stoc propriu, adică fulfillment. Află despre beneficiile fulfillment pentru afacerea ta şi adună oferte. Piaţa este una diversificată, lucru care funcţionează în avantajul clientului deoarece acest lucru ţine costurile în frâu. Chiar dacă eşti la început de drum, cu o investiţie minimă îţi permiţi un partener de fulfillment, iar avantajele unei colaborări cu o astfel de companie se întorc înzecit şi contribuie considerabil la un ROI (return of investment) pozitiv. Dacă gândeşti ideea de afaceri la scară mai mare, atunci recomand să îţi iei în calcul şi un Customer Support. Făcut bine şi externalizat către profesionişti un Call Center de calitate are totodată rolul să crească numărul de vânzări.


6. Magazin online de servicii şi materiale de construcţii


Dacă ai avut în ultima vreme un apartament de renovat, un exterior al casei de refăcut etc, ştii deja că piaţa actuală din România duce lipsă rău de profesionişti care să se ocupe de astfel de job-uri. Exploatează smart acest lucru şi fă un website unde să aduni profesioniştii din domeniu. Pune la dispoziţia clientului final şi informaţii despre ce alternative există la materialele clasice pentru construcţii, amenajări şi renovări. Nu uita să oferi sfaturi şi despre avizele necesare lucrărilor şi de unde pot fi ele obţinute.


Pont: prezenţa unui blog unde să aduni toate informaţiile o să facă site-ul tău mai uşor de parcurs pentru clienţi. Nu opta doar pentru a scrie, fă-ţi curaj şi prezintă într-un mod engaging informaţiile, în faţa camerei. Promovarea pe YouTube îţi va aduce cu siguranţă trafic.


0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta