Direct la continutul paginii »

Cum crești profitul afacerii: 8 etape importante

Poza stire 'Cum crești profitul afacerii: 8 etape importante'
13 Noiembrie 2020 0 comentarii

 

Orice antreprenor își dorește să obțină profit. La urma urmei, profitul este obiectivul unei afaceri. Bineînțeles că o firmă poate funcționa și fără profit, atunci când aceasta are o cifră de afaceri critică – încasările acoperă cheltuielile, însă nu rămâne profit. Cu toate acestea, o cifră de afaceri critică sau un profit prea mic determină un cash flow negativ și acumulare de datorii. 

Fie că ești la început de drum în business, sau că te confrunți cu un deficit de numerar în cadrul firmei tale, ai nevoie de câteva strategii care să te ajute să crești profitul. Iată care sunt pașii pe care trebuie să-i urmezi, astfel încât să-ți direcționezi afacerea pe o pantă ascendentă. 


  1. Automatizează operațiunile!

Un soft de afaceri înseamnă timp mai scurt de procesare și eficiență sporită. Automatizarea operațiunilor crește productivitatea prin generarea automată a rapoartelor, facturilor, actualizărilor. Un soft de tip ERP așa cum este ERP pentru distribuție asigură în timp real un flux constant de informații între departamente. Un astfel de software ajută la buna gestionare a stocurilor, la monitorizarea fluxului de numerar, precum și la controlul activității angajaților. Prin automatizarea procedurilor de distribuție poți să onorezi comenzile în timp util, ceea ce crește numărul de clienți mulțumiți. De asemenea, costurile sunt mai mici, atunci când operațiunile sunt digitalizate. Toate acestea favorizează maximizarea profitului. 

  1. Extinde-ți afacerea în online!

Pentru mulți clienți este mult mai mai simplu să comande pe internet anumite produse, decât să se deplaseze la sediul firmei. Comerțul online se practică la scară largă, iar clienții sunt obișnuiți deja să solicite livrări la domiciliu. Trebuie să iei în considerare faptul că printr-un magazin online poți să faci livrări în orice oraș sau în străinătate, ceea ce reprezintă un avantaj pentru creșterea vânzărilor. 

  1. Promovează-ți afacerea!

Ai nevoie de reclamă pentru a ieși în evidență. Folosește-te de locurile cele mai  frecventate de clienții potențiali, ca să te faci cunoscut. Rețelele de socializare sunt cea mai bună alegere în acest sens. O reclamă monotonă nu este eficientă, ci doar crește costurile. Reclama trebuie să fie interesantă, creativă, clară și concisă. Trebuie pus accentul pe nevoile clientului. Care sunt beneficiile aduse de produsul/serviciul furnizat? De ce ar trebui să-l achiziționeze și cu ce-l ajută? 

  1. Atrage clienți prin oferte!

Ofertele, discounturile, voucherele, concursurile sau giveaway-urile reprezintă tot un fel de reclamă. Toate ofertele atrag clienții și cresc vânzările. Deși prețurile sunt mai scăzute, numărul de produse vândute este mult mai mare. Acestea trebuie realizate la intervale regulate, însă pentru o perioadă scurtă de timp.

  1. Scade cheltuielile!

Uneori, costurile cresc din cauza unor cheltuieli inutile. Analizează afacerea per ansamblu, din punct de vedere administrativ. Elimină sau modifică acele produse sau servicii de care nu ai neapărat nevoie. Reducerea personalului sau optarea pentru sistemul de lucru part-time sunt metode care te pot ajuta să scazi cheltuielile.

  1. Crește prețurile!

În unele situații, singura soluție pentru a crește profitul rămâne scumpirea produselor sau serviciilor. În cazul în care nu reușești să atragi destui clienți noi, însă cheltuielile cresc, creșterea profitului necesită ridicarea prețurilor. Atunci când scumpești un produs, trebuie să ai în vedere prețurile competitorilor. De asemenea, asigură-te că a trecut destul timp de la ultima creștere de  prețuri.

  1. Concentrează-te pe clienții fideli!


Este mai simplu să te bazezi pe clienții deja existenți, decât să te străduiești să obții clienți noi. În marketing, regula 80/20 presupune faptul că 20% din clienți aduc 80% din profit. Aceștia sunt clienții cei mai fideli afacerii tale. De aceea, este vital să te concentrezi pe acești clienți, să comunici cu ei și să-i menții în continuare fideli. 

  1. Ține legătura cu clienții!


Comunicarea cu clienții este cheia pentru o afacere de succes. Feedback-ul clienților te ajută să-ți îmbunătățești afacerea, iar newsletter-ul (virtual sau pe hârtie) îi anunță despre oferte și noutăți. Astfel, poți crește vânzările și profitul. Poți utiliza e-mailul, rețelele de socializare, apelurile telefonice, forumurile sau website-ul propriu, astfel încât să comunici constant cu clienții. 


Așadar, asigură-te că urmezi aceste etape și dezvoltă noi strategii, iar afacerea ta va deveni mai profitabilă. 


0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta