Direct la continutul paginii »

Ce beneficii oferă angajatorii de sărbători: 5 idei

Poza stire 'Ce beneficii oferă angajatorii de sărbători: 5 idei'
16 Decembrie 2020 0 comentarii

 

Sărbătorile reprezintă un prilej de bucurie nu doar în familie ci și la locul de muncă, fie că este vorba despre un birou de multinațională, un șantier, o fabrică sau un hypermarket.

Angajații așteaptă cu nerăbdare să vadă ce beneficii le oferă angajatorii pentru care lucrează, iar companiile abordează perioada sărbătorilor ca pe o oportunitate să răsplătească eforturile depuse de salariați prin recompense care să contribuie la motivarea și loializarea echipelor, în funcție de eficiența acestora.

Iată câteva idei de beneficii pe care angajatorii pot să le ofere de sărbători:

  1. Petreceri de Crăciun

Cel mai popular beneficiu pentru angajați rămâne organizarea unei petreceri de Crăciun, la care să participe toți membrii companiei. În acest fel colectivul se bucură de momente relaxante și daruri vesele.

Organizatorii petrecerilor trebuie să fie atenți la specificul fiecărui departament și al fiecărei echipe, mai ales în situația în care printre angajați se numără și personal asiatic. 

Numeroase firme au adus forță de muncă din Asia pentru FMCG și pentru alte domenii de activitate. Din cauza distanței mari față de casă lucrătorii asiatici nu pleacă în vacanță de Crăciun și de Anul Nou, iar datorită diferențelor de cultură, religie și obiceiuri sociale nici nu celebrează marile sărbători în același timp cu populația majoritară.

De aceea trebuie să acordați atenție deosebită acestor angajați, să le cunoașteți ritualurile și să le respectați particularitățile. De exemplu, nepalezii obișnuiesc să-și ofere unii altora mici cadouri pentru noroc și belșug, iar chinezii adoră să organizeze petreceri pentru comunitatea lor și să servească preparate tradiționale.

Integrați aceste detalii în organizarea de ansamblu a petrecerii de firmă, ca să-i bucurați pe toți angajații și să-i faceți să se simtă ca o mare familie.


  1. Bonusuri salariale


În luna cadourilor, bonusurile salariale reprezintă pentru mulți angajați o parte importantă a câștigului lunar, mai ales într-o perioadă în care cheltuielile depășesc cu mult media obișnuită de peste an.

Deși nu au strălucirea unor petreceri sau elementul de surpriză al cadourilor, bonusurile contribuie semnificativ la fidelizarea salariaților și consolidează colectivul de angajați, în condițiile în care piața muncii a devenit tot mai competitivă și volatilă.

Dacă firma pe care o conduceți și-a făcut un obicei în oferirea de astfel de stimulente financiare, aveți grijă să nu eliminați acest capitol din buget, pentru că reacțiile vor fi negative, iar moralul angajaților va avea de suferit.

Consultați-vă cu managerul de resurse umane ca să identificați cea mai bună variantă de acordare a bonusurilor salariale, în funcție de performanțele individuale și de grup. 


  1. Tichete cadou

Mulți angajatori preferă să acorde ca beneficii de sărbători diverse tipuri de tichete  cadou, pentru că sunt versatile, oferă libertate de alegere și au un regim fiscal avantajos pentru companie.

Aceste beneficii extrasalariale nu trebuie confundate cu tichetele de masă, pe care majoritatea firmelor le acordă lunar salariaților, în baza legislației specifice. Angajații utilizează tichetele de masă pentru cumpărarea de alimente și servirea mesei de prânz în oraș.

În schimb, tichetele cadou sunt folosite pentru achiziționarea de produse de la retailerii din marile centre comerciale și pentru cumpărături diverse, de exemplu haine, gadgeturi, accesorii sau electrocasnice. 

Angajații preferă aceste beneficii de sărbători pentru că pot să le utilizeze și ulterior, nu este necesar să cumpere ceva anume în perioada aglomerată din luna decembrie.




  1. Vouchere de vacanță

Chiar dacă pandemia de Covid-19 a diminuat semnificativ posibilitatea de a călători și apetența oamenilor pentru excursii și vacanțe, aceste beneficii de sărbători rămân apreciate de angajați și trebuie luate în seamă de angajatori.

Dacă în sistemul bugetar voucherele de vacanță  reprezintă o normalitate, și companiile private pot să apeleze la acest stimulent, prin care să ofere salariaților momente de relaxare.

Rețineți că pentru vouchere de vacanță impozitul pe venit este de 10% . Pot fi utilizate pentru destinații turistice interne, de aceea reprezintă și o modalitate de încurajare a turismului românesc și de promovare a stațiunilor din diferite regiuni ale țării.

Includeți pe lista de angajați care să primească vouchere de vacanță și personalul asiatic, pentru că acești lucrători au astfel șansa să cunoască o țară nouă, în care au ajuns să muncească departe de casă.


  1. Abonamente la evenimente culturale


În perioada sărbătorilor oamenii sunt mai preocupați de bucuriile vieții, de latura ei spirituală. De aceea este binevenită inițiativa de a oferi angajaților ca beneficii extrasalariale abonamente la diverse evenimente culturale.

Firma poate să achiziționeze aceste abonamente sub formă de tichete culturale, care sunt taxate cu 10% impozit pe venit și au valoarea maximă de 300 de lei. Valabilitatea lor se întinde pe tot parcursul anului următor, așa că de sărbători puteți să oferiți angajaților șansa să-și achiziționeze bilete pentru concerte, târguri și expoziții în orice perioadă doresc, ca să petreacă împreună cu cei dragi momente deosebite.



Celebrați sărbătorile împreună cu angajații din firmă și arătați-le că sunt  importanți pentru companie, că-i apreciați și că le cunoașteți nevoile și așteptările. Fie că organizați o petrecere cu toți colegii sau oferiți beneficii extrasalariale care se traduc în bonusuri deductibile fiscal, aveți grijă să includeți tot personalul în atmosfera de bucurie și recunoștință de care avem nevoie cu toții la finalul unui an complicat.


0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta