Direct la continutul paginii »

Ce activități e bine să faci în timpul sarcinii și ce este interzis

Poza stire 'Ce activități e bine să faci în timpul sarcinii și ce este interzis'
03 Decembrie 2021 0 comentarii

 

Odată cu primirea rezultatului pozitiv al testului de sarcină, apar o multitudine de întrebări. Dacă ești o persoană activă, este important să te asiguri că tipul de sport pe care îl practici este sigur pentru cel mic și nu afectează evoluția sarcinii. Citește în continuare și află care sunt tipurile de activități pe care le poți face în timpul sarcinii.


Inițierea oricărei activități fizice în timpul sarcinii trebuie făcută doar după o discuție amănunțită cu medicul care îți urmărește sarcina, pentru a te asigura că nu există contraindicații. În funcție de modul în care decurge sarcina, medicul îți va face recomandări cu privire la intensitatea cu care poți desfășura anumite activități fizice.

Joggingul

Conform Ghidului american pentru activitate fizică, se recomandă ca femeile însărcinate să efectueze cel puțin 150 de minute de activitate fizică, de tip aerobic, de intensitate moderată (de exemplu, 30 de minute pe zi, 5 zile pe săptămână). Mersul alert sau joggingul intră în categoria activităților fizice de intensitate moderată. În cazul în care ai efectuat activități fizice de intensitate crescută înainte de a rămâne însărcinată (de exemplu, alergatul), poți continua să faci acest lucru pe parcursul sarcinii, cu acordul medicului.

Ciclismul

Ciclismul staționar sau dinamic reprezintă o modalitate bună de a atinge ținta de activitate fizică de intensitate moderată. În trimestrul al treilea, practicarea ciclismului poate deveni inconfortabilă. De exemplu, în a 32-a săptămână de sarcină vei simți o dificultate din ce în ce mai mare de a ajunge la ghidonul bicicletei sau de a efectua pedalări ample, în principal din cauza creșterii în dimensiune a burții. 

Dacă optezi pentru practicarea ciclismului clasic, în aer liber, evită pistele neamenajate (de tip off-road) și zonele umede, care ar putea crește riscul unei accidentări.

Antrenamentul de forță

În cazul unui istoric de avort spontan sau alte complicații legate de sarcină, medicul poate recomanda evitarea antrenamentelor de forță care implică ridicarea greutăților. De asemenea, acestor paciente li se recomandă să evite ridicarea de greutăți de orice fel, chiar și în cursul activităților cotidiene.

Yoga

Yoga presupune o combinație de tehnici de respirație, meditație și poziții specifice ale corpului, care contribuie la instalarea unei stări de liniște și relaxare, atât la nivel fizic, cât și psihic. Practica yoga în timpul sarcinii este încurajată, fiind benefică în ușurarea travaliului și a durerilor asociate. Cu toate acestea, există o serie de poziții nerecomandate în timpul sarcinii, din cauza presiunii pe care o exercită asupra uterului. Din acest motiv a fost dezvoltată o ramură a practicii yoga care se adresează în mod special femeilor însărcinate: yoga prenatală.


Activitatea fizică este recomandată în timpul sarcinii, aceasta contribuind la ponderarea creșterii în greutate, precum și la ameliorarea dispoziției, somnului și a circulației sângelui. Discută cu medicul tău, în vederea stabilirii celei mai potrivite activități fizice pentru tine! 

 

Surse informative

Pregnancy Myths, DOS, and Don'ts. WebMD, 2021 

Activities to Avoid during PregnancyAmerican Pregnancy Association, 2021

0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta