Direct la continutul paginii »

Amenajarea unui spațiu de așteptare: 7 recomandări

Poza stire 'Amenajarea unui spațiu de așteptare: 7 recomandări'
20 Mai 2022 0 comentarii

 

Adesea, spațiile de așteptare sunt trecute cu vederea când vine vorba despre amenajarea birourilor, cabinetele medicale, saloanelor sau a altor locuri care implică și un astfel de loc. Majoritatea celor care le proiectează optează doar pentru câtea scaune, o măsuță de cafea și, eventual, câteva reviste.

În realitate, aceste zone reprezintă un detaliu extrem de important pentru fiecare persoană care pășește în locația respectivă. Prima impresie se formează aici, iar în cazul cabinetelor medicale sau a altor business-uri care implică emoții pentru pacienți sau clienți, sala de așteptare poate exacerba anxietatea sau poate relaxa.

De aceea, este esențial să investești atenție și resurse într-un astfel de spațiu. Iată câteva recomandări utile!

1. Iluminează strategic zona

O sală de așteptare trebuie să confere o stare de liniște și de calm. De aceea, lumina albă și puternică nu este indicată. Optează pentru becuri cu lumină neutră sau ușor caldă, de intensitate medie.

De asemenea, în opoziție, nu folosi prea puțină lumină, căci aceasta va induce o stare de somnolență sau va crea impresia de spațiu înghesuit, generator de mai multă neliniște.

Dacă există posibilitatea, permite cât mai multă lumină naturală în zona de așteptare și include mai multe surse – una de lumină principală și câteva lămpi secundare.

2. Apelează la simțul olfactiv

Parfumurile de cameră sunt folosite de multă vreme pentru a induce anumite stări și pentru a crea experiențe dintre cele mai diferite. De exemplu, orice brand celebru este cunoscut după mirosul din magazine sau din showroomuri.

În mod similar, poți apela și tu la simțul olfactiv pentru a-i face pe clienți sau pe pacienți să rămână binedispuși, deschiși, relaxați și lipsiți de anxietate. Poți folosi arome de parfum cu uleiuri esențiale, acestea având o mireasmă subtilă, naturală, dar totodată eficientă și persistentă.

3. Estimează și comunică timpul de așteptare

Niciun client nu găsește plăcere în așteptarea prelungită. De aceea, pentru a face experiența mai plăcută și mai ușoară, găsește o metodă de a estima timpul de așteptare pentru fiecare persoană și, apoi, comunică-l.

Poate fi vorba despre un afișaj pe un ecran sau chiar despre o persoană responsabilă de întâmpinarea și anunțarea clienților. Factorul uman este un element extrem de apreciat!

4. Gestionează temperatura

Printre factorii subtili care influențează nivelul de energie și starea de spirit este și temperatura dintr-o încăpere. O sală de așteptare caldă, într-o zi în care vremea de afară este neprietenoasă, poate fi percepută ca o experiență minunată. Aceeași sală încălzită va provoca disconfort într-o zi de vară.

Așadar, reglează temperatura în funcție de vreme și asigură-te că mediul este unul confortabil pentru cei care așteaptă în sală.

5. Integrează mai multe tipuri de scaune și fotolii

Unele persoane preferă să aștepte pe scaune obișnuite, în timp ce altele adoră o canapea moale sau un fotoliu puf în care să se relaxeze. De aceea, un mix de piese de mobilier este întotdeauna o idee bună.

Optează pentru culori și modele diferite, însă păstrează un design principal coerent. Astfel, fiecare client sau pacient își va găsi locul dorit.

6. Include plante și obiecte decorative

De multe ori, sălile de așteptare nu au o personalitate bine definită. Pentru a contura un spațiu comod și prietenos, nu omite elementele de decor. Folosește plante pentru a împrospăta încăperea, precum și vaze cu flori proaspete.

Apoi, alege câteva tablouri, statuete sau alte obiecte, în ton cu specificul locului. Nu trebuie să exagerezi, ci doar să creezi un stil original.

7. Oferă materiale informative

Dacă un client este nevoit să aștepte mai mult de cinci minute în sală, acesta va dori să aibă o preocupare. Și tu îți dorești același lucru, căci nu vrei ca persoanele care îți calcă pragul să se simtă plictisite sau irascibile.

De aceea, materialele informative, potrivite localului tău, sunt excelente pentru a oferi informații suplimentare pentru cei care apelează la serviciile tale și pentru a le oferi o activitate interesantă cât timp își așteaptă rândul.

Acestea fiind spuse, elementele de mai sus te vor ajuta să creezi o sală de așteptare excelentă, ca o carte de vizită ce te reprezintă impecabil!


0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta