Direct la continutul paginii »

7 metode pentru a-ți îmbunătăți starea de spirit

Poza stire '7 metode pentru a-ți îmbunătăți starea de spirit'
11 Iunie 2020 0 comentarii

 

Modul în care te simți față de tine și față de ceilalți, precum și capacitatea ta de a gestiona sentimentele pe care le ai în raport cu dificultățile cotidiene, depind doar de măsurile pe care le iei pentru a-ți îmbunătăți sănătatea emoțională. Cu alte cuvinte, activitățile pe care le faci în afara serviciului și a vieții de familie îți pot dicta starea de spirit.


Știm cât de greu poate fi, mai ales într-o perioadă ca cea pe care o traversăm cu toții, să îți găsești energia și rezistența în fața situațiilor întâlnite zi de zi, așa că am adunat pentru tine cele mai bune idei și metode prin care îți poți îmbunătăți felul în care te simți. Iată ce îți propunem să faci.


Metoda #1 - Găsește-ți o pasiune nouă


Nu toate dependențele sunt dăunătoare. De pildă, dependența de cărți este una chiar foarte benefică pentru starea ta de spirit. Ce poate fi mai plăcut decât o evadare într-un univers pe care doar cărțile reușesc să îl creeze? Poate preferi să aluneci în lumea poeziei, citind cărți de Nichita Stănescu din anticariat, ori poate preferi proza, beletristica sau cărțile de specialitate, dacă ești o fire mereu curioasă și gata să învețe ceva nou la fiecare pas. Oricum ar fi, cărțile sunt o sursă inepuizabilă de relaxare, mai ales atunci când rutina zilnică și-a pus vizibil amprenta asupra ta.


Metoda #2 - Ține un jurnal


Metoda jurnalului este potrivită pentru tine dacă vrei să evoluezi continuu. Și ce metodă mai bună de a nu repeta greșelile din trecut poate exista, dacă nu chiar urmărirea evoluției pe care ai avut-o în ultimele săptămâni, luni sau poate ani. Începe de astăzi să ții un jurnal în care să notezi măcar o frază pe zi cu cea mai importantă activitate pe care ai avut-o și felul în care aceasta te-a făcut să te simți. Recitind ulterior tot ce ai scris, vei observa care a fost drumul pe care l-ai parcurs și cât de mult te-ai schimbat în ultimul timp, dar și ce îmbunătățiri ar trebui să mai aduci comportamentului tău. 


Metoda #3 - Fii recunoscător zilnic pentru ceva


Deși poate părea hilar, recunoștința pe care o aduci lucrurilor sau persoanelor de care te bucuri te va ajuta să îți ridici starea de spirit cum nici nu-ți imaginezi. O simplă meditație de câteva minute pe zi, în care vizualizezi cel puțin un aspect pozitiv al vieții tale, te va ajuta să fii conștient de prezent și ancorat în realitate, în loc să hrănești tot felul de nemulțumiri pe care le-ai putea avea. Recunoștința reprezintă unul dintre secretele fericirii. 


Metoda #4 - Alege-ți un sport și practică-l frecvent


Și când spunem frecvent nu ne referim la vreun antrenament de performanță, ci de unul realizat cu regularitate. E imposibil să nu fii atras de măcar o formă de a face mișcare, indiferent că vorbim despre alergat, baschet, înot, urcat pe munte sau mers pe bicicletă. Alege un sport sau chiar mai multe care te încântă și bucură-te de cât mai multă mișcare. Acest obicei sănătos te va ține departe de anxietate și depresie. Dacă poți practica sport în aer liber, cu atât mai bine, pentru că a fost dovedit faptul că natura poate avea același rol ca cel al unul calmant.


Metoda #5 - Mănâncă ceva bun


Probabil știi deja asta, dar vrem să-ți reamintim faptul că organismul nostru funcționează pe baza reacțiilor chimice care au loc la nivelul celulelor noastre. Concret, consumul moderat de carbohidrați crește producția de serotonină, cunoscută și sub numele de hormon al fericirii. Produsele bogate în proteină vor crește nivelul de dopamină din corp, în vreme ce fructele, legumele și cerealele îți vor hrăni în profunzime celulele organismului. Studii nutriționale realizate de-a lungul timpului au arătat că nutrienții pe care îi primim din mâncare ne ne îmbunătățesc sau, din contra, ne reduc integritatea celulelor creierului.  


Metoda #6 - Ia o pauză


Dacă ești implicat în mai multe activități decât simți că poți duce, fă un pas înapoi și rezervă-ți câteva zile pentru a te odihni. Recreează-te în natură și introdu în rutina zilnică exerciții de respirație, care nu doar că te vor ajuta să te destinzi, dar te vor face și mai conștient de momentul prezent. Uneori, simpla inspirație adâncă repetată de zece ori te poate ajuta mai mult decât crezi. 


Metoda #7 - Culcă-te mai devreme 


Studii realizate de-a lungul timpului au demonstrat faptul că privarea de somn poate avea efecte negative asupra stării de spirit. Încearcă să te așezi în pat la aceeași oră în fiecare seară și să te trezești după un program regulat. Pune deoparte telefonul mobil sau orice alt display cu lumină albastră și bea un ceai din plante care te va ajuta să îți relaxezi mușchii și să îți fie indusă o stare de somnolență.



Negreșit, aceste metode te vor ajuta să îți îmbunătățești starea de spirit, iar lucrul acesta se va reflecta asupra calității vieții tale.


0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta