Direct la continutul paginii »

5 vitamine și minerale esențiale pentru accelerarea metabolismului

Poza stire '5 vitamine și minerale esențiale pentru accelerarea metabolismului'
24 Februarie 2021 0 comentarii

 

Metabolismul energetic reprezintă totalitatea proceselor care au loc în organism în vederea obținerii de energie pentru funcțiile vitale. Un metabolism accelerat este asociat cu un control optim al greutății, în timp ce un metabolism lent este asociat cu creșterea în greutate. 

 

Pentru a obține energie, organismul metabolizează (descompune) macronutrienții în procesul de digestie. Din categoria macronutrienților fac parte proteinele, glucidele (carbohidrații) și lipidele (grăsimile). Totuși, macronutrienții nu pot fi metabolizați fără enzime, vitamine și minerale. Enzimele sunt molecule care se găsesc în mod natural în corp, însă vitaminele și mineralele trebuie asigurate prin alimentație. Iată care sunt vitaminele și mineralele ce pot accelera metabolismul.

 

1. Complexul vitaminic B

 

Complexul vitaminic B este reprezentat de mai multe vitamine cu structură asemănătoare:

Vitamina B1 (tiamina)

  • Vitamina B2 (riboflavina)
  • Vitamina B3 (niacina)
  • Vitamina B5 (acid pantotenic)
  • Vitamina B6 (piridoxina)
  • Vitamina B7 (biotina)
  • Vitamina B9 (acid folic)
  • Vitamina B12 (cobalamina)

 

Pe lângă numeroasele roluri pe care le are în organism, întregul complex vitaminic are un rol important în metabolizarea proteinelor, glucidelor și lipidelor. Fără aceste vitamine, nutrienții nu pot fi absorbiți complet, iar metabolizarea devine mai lentă. 

 

Toți acești nutrienți pot fi asigurați printr-o dietă echilibrată. Majoritatea se găsesc în cereale, legume, fructe, carne, lactate, ouă și leguminoase, oleaginoase, cu excepția vitaminei B12, care se găsește doar în produsele de origine animală. Prin urmare, vitaminele din complexul B trebuie suplimentate doar în cazul în care dieta este total dezechilibrată. De asemenea, este nevoie de suplimentarea vitaminei B12 în cazul persoanelor vegane.  

 

2. Vitamina D

 

Unele studii sugerează faptul că persoanele care prezintă un exces de grăsimi au un nivel scăzut de vitamina D în corp. De asemenea, vitamina D ar fi implicată în controlul glicemiei și răspunsului la insulină. 

 

Sursa principală de vitamina D este soarele. Corpul sintetizează vitamina D3 din colesterol, sub acțiunea razelor ultraviolete. De aceea, în lunile reci, poate apărea deficitul de vitamina D. De asemenea, persoanele care folosesc protecție solară pot prezenta deficit de vitamina D. Sursele alimentare de vitamina D sunt peștele gras (macrou, somon, hering, sardine), uleiul de ficat de cod, ouăle. 

 

3. Magneziu

 

Magneziul are un rol esențial în buna desfășurare a reacțiilor metabolice, iar fără acest nutrient, metabolismul nu ar funcționa corespunzător. De asemenea, acesta este asociat cu un bun control al greutății, al glicemiei și tensiunii arteriale.

 

Magneziul se găsește în numeroase alimente, mai ales în legume cu frunze verzi (spanac, rucola), cartofi, banane, leguminoase, nuci și semințe. 

 

4. Calciu

 

Studiile sugerează o legătură strânsă între un metabolism sănătos și un aport corespunzător de calciu. De asemenea, s-a observat faptul că un aport crescut de calciu în asociere cu vitamina D stimulează pierderea în greutate. 

 

Calciul se găsește în special în lactate (lapte, iaurt, brânzeturi, sana, chefir etc.). Totuși, cantități importante de calciu se găsesc și în sardine, ouă, semințe oleaginoase, migdale, cereale fortifiate și în vegetale cu frunze de culoare verde-închis. 

 

5. Fier

 

Fierul este vital pentru buna funcționare a celulelor corpului. Fierul are rolul de a lega oxigen de hematii, pentru a fi transportat către celule. Fără o cantitate corespunzătoare de fier, activitatea celulară este încetinită, la fel și metabolismul. De asemenea, atunci când mușchii nu primesc destul oxigen, aceștia nu mai pot arde la fel de multe calorii precum ar face-o în mod normal.

 

Fierul se găsește în special în organe de animale, carne roșie, ouă, pește și vegetale cu frunze verzi.

 

În concluzie, este nevoie de un aport optim de vitamine și minerale, pentru a menține un metabolism rapid. Atât suplimentele cu aceste vitamine, cât și suplimentele pentru scăderea în greutate te pot ajuta să accelerezi arderea caloriilor, însă doar în condițiile unui stil de viață echilibrat (dietă sănătoasă și activitate fizică). 


 

0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta