Direct la continutul paginii »

5 sfaturi pentru ca bugetul familiei să fie gestionat responsabil

Poza stire '5 sfaturi pentru ca bugetul familiei să fie gestionat responsabil '
11 Septembrie 2020 0 comentarii

 

Bugetul familial reprezintă o adevărată provocare pentru foarte mulți oameni. Banii sunt unul dintre motivele frecvente de ceartă între soți. Atunci când veniturile partenerilor nu acoperă costurile lunare apar frustrări și reproșuri, iar în cazul în care câștigurile sunt satisfăcătoare, dar banii sunt cheltuiți iresponsabil, din nou sunt generate conflicte majore. Indiferent de situație, problemele pot fi rezolvate numai dacă există obiceiuri sănătoase cu privire la administrarea finanțelor personale. Banii pot aduce siguranță și bunăstare, însă este esențial ca ambii parteneri să fie cumpătați cu bugetul familiei. Iată câteva sfaturi pe care le puteți pune în practică pentru a evita certurile pe acest subiect:

1. Învățați să vorbiți deschis despre bani

Ca familie, nu trebuie să așteptați să apară o problemă financiară pentru a discuta despre bani. Pentru a trata cu calm toate aspectele legate de finanțele personale trebuie să învățați să vorbiți deschis ori de câte ori este nevoie. Este necesar ca partenerii să-și cunoască dorințele unul altuia, să stabilească împreună prioritățile și să evite comportamentul individualist. Niciunul nu trebuie să cedeze pentru familie, ci este important să fie respectate nevoile fiecăruia în parte. De asemenea, partenerul de viață trebuie să știe ce anume te deranjează când vine vorba despre cheltuirea banilor familiei.

2. Stabiliți un buget de venituri și cheltuieli

Tensiuni apar întotdeauna atunci când unul dintre parteneri nu are o imagine clară asupra situației financiare. Pentru a evita acest lucru este esențial să creați un plan de venituri și cheltuieli în care să includeți absolut toate câștigurile familiei, precum și costurile lunare. Cu alte cuvinte, un buget corect realizat vă va arăta câți bani intră lunar în casă și pe ce anume se cheltuiesc. Scopul final al acestuia trebuie să fie economisirea, adică din salariile lunare un procent o să fie pus deoparte ca să nu trăiți de la o lună la alta sau să ajungeți pe minus.

3. Analizați cheltuielile lunare

După ce ați pus la punct un buget, analizați din nou cheltuielile pentru a putea gestiona banii mai ușor. În principiu, cheltuielile se împart în două mari categorii, respectiv fixe și variabile. În ceea ce privește costurile standard, acestea ar trebui considerate obligații și plătite imediat după ce este încasat salariul. De exemplu, poate fi vorba de o rată la bancă, facturi la utilități, chirie, transport, alimentație, taxe și impozite. În categoria costurilor variabile se află cheltuielile ocazionale sau cele mai puțin importante, cum ar fi hobby-urile, ieșirile în oraș, achiziția hainelor sau vacanțele. În mod ideal, certurile pot fi limitate dacă încercați să faceți economii în ceea ce privește anumite cheltuieli fixe, a de exemplu facturile la utilități, și să verificați cu atenție cheltuielile variabile pentru a vedea la ce anume puteți renunța.

4. Creați un fond de rezervă

Multe dintre conflictele familiale apar și în momentul în care bugetul este dat peste cap de anumite cheltuieli neprevăzute. Prin definiție, acestea sunt imposibil de prevăzut și cuantificat. Printre problemele urgente se pot număra reparațiile auto, afecțiunile medicale, defecțiunile aparatelor electrocasnice sau chiar și o invitație la nuntă. Este de dorit ca în fiecare familie să se pună ceva bani deoparte și pentru astfel de lucruri neplanificate, pentru a nu fi luați prin surprindere. În situația în care nu dispuneți de un fond de rezervă, trebuie să știi cum poți aplica pentru un credit urgent astfel încât familia voastră să iasă din impas. Un împrumut reprezintă soluția ideală oricând apare ceva imprevizibil care pune presiune pe bugetul familiei și creează numeroase tensiuni între parteneri.

5. Împărțiți responsabilitățile financiare

În fiecare familie este nevoie de un așa-zis contabil. Deși în linii mari se poate ocupa doar unul dintre soți de gestionarea banilor, pentru a evita certurile este indicat ca ambii parteneri să rezolve împreună această sarcină. Astfel, dacă soția are grijă de facturi și cheltuielile casnice, soțul poate ține evidența ratelor și a impozitelor. Este esențial să stabiliți ce va face fiecare și să lucrați ca o echipă pentru bunăstarea familiei. În cazul în care responsabilitățile îi aparțin doar unei persoane, pot apărea suspiciuni sau chiar penalități de întârziere la plată dacă aceasta este prea ocupată și uită să-și îndeplinească îndatoririle.

 

În mod sigur, nu este deloc ușor să găsiți un echilibru pentru gestionarea banilor. Totuși, cu multă disciplină și organizare pot fi evitate nenumărate probleme financiare care conduc la certuri și tensiuni. Puneți la punct orice detaliu legat de finanțe și încercați să construiți un buget pe care să-l aveți mereu în minte. În acest fel, veți avea o viață liniștită împreună și un trai lipsit de griji.


0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta