Direct la continutul paginii »

Tot ce trebuie să știi dacă vrei să deschizi un magazin eCommerce în România

Poza stire 'Tot ce trebuie să știi dacă vrei să deschizi un magazin eCommerce în România'
23 Iulie 2020 0 comentarii

Magazinele online au luat amploare în ultimii ani, deoarece tot mai multe persoane preferă să cumpere de la distanță. Este mult mai confortabil și mai rapid să comanzi online decât să cumperi din magazin, mai ales dacă programul încărcat nu-ți permite deplasări sau dacă produsul dorit se comercializează în alt județ. În comerțul online, achiziționarea unor produse se efectuează prin câteva click-uri. De aceea, putem spune că un magazin online este o investiție rentabilă. 


Totuși, deschiderea unui magazin eCommerce nu se efectuează mai simplu decât un magazin obișnuit. De aceea, trebuie să știi ce presupune înființarea și gestionarea unei astfel de afaceri. 


Înființarea firmei

Pentru a putea vinde produse online, trebuie să te supui unor norme juridice, deoarece comerțul este o activitate economică care generează venituri. Așadar, comerțul legal presupune înființarea unei societăți comerciale (SC). Aceasta nu doar că te ajută să-ți creezi brandul, însă în funcție de tipul societății comerciale, poți beneficia de unele avantaje fiscale. 


1. SRL (Societate cu Răspundere Limitată)


SRL este forma juridică cea mai frecvent utilizată. Caracteristicile acesteia includ:


  • Se plătește TVA doar dacă se depășesc venituri de 300.000 de lei pe an
  • Poți include un număr nelimitat de angajați
  • Impozit pe venit de 3% și impozit pe dividende de 5%
  • Poate include toate codurile CAEN din România
  • Extragerea banilor sub formă de dividende sau salarii


2. SRL-D (Societate cu Răspundere Limitată Debutant)

Caracteristicile SRL-D sunt asemănătoare cu cele ale SRL, însă presupun anumite diferențe:

  • După 3 ani de la înființare, SRL-D trebuie modificată în SRL.
  • Ești scutit de plata CAS, dacă ai minim 2 angajați timp de 3 ani.
  • Nu poți comercializa orice produse (spre exemplu, alcool).
  • Este necesară reinvestirea anuală a 50% din profitul pe anul precedent.

3. Alte forme de organizare – PFA (Persoană Fizică Autorizată)

  • PFA este o formă de organizare economică și reprezintă o persoană fizică autorizată prin lege să desfășoare activități comerciale legale individuale. Aceasta prezintă următoarele caracteristici:
  • Experiență și pregătire în domeniul în care PFA va activă
  • Contabilitate mai simplă
  • Costuri mai reduse
  • Un număr maxim de 5 angajați
  • Maxim 5 coduri CAEN
  • Fiscalitate ridicată pentru venituri peste 2.000 de lei/lună
  • Distribuirea dividendelor nu este necesară pentru a extrage bani.

 

Crearea magazinului online

Denumirea magazinului

În primul rând, este necesar să alegi un nume pentru magazinul tău. Acesta trebuie să fie unic, ușor de citit și de scris, să atragă atenția și să nu semene cu denumirile altor magazine, pentru a nu fi confundat. Ai grijă ca numele ales de tine să nu existe deja pe piață. Este important să cercetezi și să utilizezi diferite unelte care generează denumiri de branduri, pentru a găsi un nume corespunzător magazinului tău. Bineînțeles că denumirea poate fi aleasă și în funcție de produsele pe care le comercializezi. 


Achiziționarea domeniului web

Pentru a putea utiliza un website trebuie să achiziționezi un domeniu web. Este important ca domeniul să fie cât mai scurt și să nu conțină caractere neobișnuite. Domeniul poate fi cumpărat de la furnizori, astfel încât acesta să nu expire de la an la an.

Alegerea produselor pe care să le vinzi

Este important să ai în vedere care este cererea pe piață a unor produse, care este populația țintă și ce se achiziționează cel mai des din mediul online. Orice antreprenor își dorește profit, însă planurile de afaceri trebuie să fie realiste, astfel încât afacerea să funcționeze cu succes.


Alegerea unei platforme

Alegerea unei platforme te scutește de necesitatea unui programator sau a unui graphic designer. Platforma eCommerce trebuie să îți permită să configurezi produsele în funcție de afacerea ta, să-ți ofere un design potrivit și un nivel de securitate corespunzător.


Există mai multe tipuri de platforme eCommerce. Platforma SaaS îți permite să lansezi rapid magazinul și asigură servicii de mentenanță. Platforma self hosted necesită resurse tehnice proprii și un buget mai mare.


De asemenea, poți avea nevoie de un sistem ERP pentru administrarea afacerii și de un canal de comunicare între sistemul ERP și platformă – vezi aici.

Promovarea magazinului

În același timp, trebuie să te asiguri că magazinul apare în rezultatele căutărilor pe internet, prin utilizarea SEO. În plus, vei avea nevoie de reclame plătite, reclame prin recomandare, promovarea pe rețele de socializare sau colaborări cu influenceri. 

Aspecte legale

Pentru a funcționa legal, magazinul tău trebuie să respecte legea în vigoare. Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic, legea nr. 287/2009 privind codul civil și OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorului. Pagina trebuie să conțină secțiune de „Termeni și condiții”, „Politica de Cookies” și „Politica de confidențialitate”.

 

Așadar, înființarea unui magazin online presupune un proces complex, însă acesta poate fi facilitat de platforme speciale și furnizori specifici.

0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta