Direct la continutul paginii »

Reţetă de Budincă de Ovăz

Una dintre cele mai simple reţete de budincă de ovăz, numită şi “ovăz peste noapte”, este şi cel mai sănătos mic dejun pe care ţi-l poţi oferi zilnic. Pe lângă faptul că te ajută să faci faţă dimineţilor aglomerate, este o reţetă pe care o poţi personaliza uşor cu nenumărate suplimente sau toppinguri. 



Una dintre cele mai simple reţete de budincă de ovăz, numită şi “ovăz peste noapte”, este şi cel

Îţi vom prezenta reţeta pentru budincă de ovăz peste noapte pentru o porţie. Aceasta necesită numai 5 minute ca timp de pregătire şi ste un mic dejun extrem de sănătos pe care îl poţi pregăti în avans pentru o săptămână. 


Ce este budinca de ovăz


Această budincă presupune că, în loc să fierbi făina sau fulgii de ovăz, le vei lăsa la înmuiat în lapte, sau în alt lichid, peste noapte. Astfel, ovăzul absoarbe lichidul şi se înmoaie suficient de mult pentru a putea fi consumat crud, fără fierbere. Tot ce ai de făcut este să laşi ovăzul să se înmoaie timp de cel puţin 2 ore, perioada în care îl poţi ţine în frigider. Ideal ar fi, însă, să îl laşi la înmuiat o perioadă mai îndelungată, cum ar fi întreaga noapte. În acest mod, ovăzul capătă consistenţa necesară unui terci sau a unei budinci, fiind chiar mai dens şi mai cremos decât cel fiert.


Beneficiile budincii de ovăz peste noapte 


Pe lângă faptul că se prepară uşor, budinca de ovăz peste noapte are avantajul că vine împachetată cu toate mineralele, proteinele, antioxidanţii şi fibrele de care ai nevoie la micul dejun. Totodată, îţi asigură senzaţia de saţietate şi energia pentru mai multe ore şi are numeroase beneficii pentru sănătate - reglează tensiunea arterială şi tranzitul intestinal, te ajută să slăbeşti, etc.


Ingrediente necesare pentru budinca de ovăz peste noapte


Pentru acest mic dejun savuros, vei avea nevoie de:


  1. Ovăz - Se recomandă ovăzul integral, sau cel fără gluten. 
  2. Pentru înmuiere, ai nevoie de lapte sau de apă. Poţi folosi lapte cu conţinut redus de grăsimi, sau lapte vegetal - lapte de soia, lapte de migdale, lapte de cocos sau chiar lapte de ovăz.


Opţional poţi adăuga:


  1. Seminţe de chia care sunt bogate în elemente nutritive şi asigură ovăzului peste noapte o consistenţă foarte apropiată de cea a budincii;
  2. Iaurt grecesc care conferă budincii o savoare greu de egalat, textură cremoasă şi plusează cu aportul de proteine;
  3. Extract de vanilie care aduce un plus de aromă şi dulceaţă;
  4. Îndulcitor precum mierea sau siropul de arţar;
  5. Toppinguri - care pot include fructe proaspete sau uscate, nuci, seminţe, scorţişoară, nucșoară, etc. În acest moment, imaginaţia este singura care te poate limita, pentru că poţi adăuga la budincă de ovăz orice ingredient preferat.


Metoda de preparare budincă de ovăz peste noapte


Pentru a obţine consistenţa, densitatea şi textura preferate, este important să găseşti aportul potrivit dintre fulgii de ovăz şi lichidul de înmuiere. Odată ce ai găsit cantităţile adecvate şi baza budincii va ieşi exact aşa cum îţi doreşti, poţi experimenta orice combinaţii de arome şi toppinguri, fără restricţii. O sugestie pentru acest raport poate fi o parte ovăz + o parte lichid (lapte, iaurt sau apă) + 1/8 parte seminţe de chia. Începe prin a combina ovăzul cu seminţele de chia într-un bol sau un borcan. Adăugă apoi iaurtul sau laptele, extractul de vanilie şi, opţional, îndulcitorul dorit. Omogenizează foarte bine totul, acoperă recipientul şi pune-l la frigider pentru cel puţin 2 ore, sau, mai bine, pentru întreaga noapte. 

A doua zi nu îţi rămâne decât să adaugi toppingurile preferate şi să serveşti un micul dejun savuros.


Recomandări pentru a obţine cea mai bună budincă de ovăz peste noapte


Prepară amestecul de ovăz, seminţe de chia, lichid, vanilie şi îndulcitor într-un borcan gradat cu capac. Astfel poţi măsura exact cantităţile, poţi amesteca uşor ingredientele, se pot depozita în siguranţă în frigider şi se pot transporta fără probleme. 


Foloseşte ovăz integral şi nu ovăz instant care se va îmbiba mult prea repede cu lichid.

Dacă preferi un mic dejun cald, poţi încălzi dimineaţa budinca de ovăz. Pune-o în cuptorul cu microunde pentru un minut, dar nu uita să foloseşti un recipient adecvat pentru această etapă.

Prepară-ţi duminică o cantitate mai mare de budincă de ovăz peste noapte pentru a o putea utiliza în fiecare dimineaţă din cursul săptămânii. 


Se recomandă ca fructele şi toppingurile să le adaugi doar în momentul consumului, pentru a fi întotdeauna proaspete.  

 

 

0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta