Direct la continutul paginii »

GHID: Programarea articolelor în casa de marcat

Poza stire 'GHID: Programarea articolelor în casa de marcat'
29 Iunie 2019 0 comentarii

 

Casa de marcat este una dintre invențiile moderne care au revoluționat comerțul. Datorită acestui echipament, operatorii economici pot să-și desfășoare activitatea comercială în legalitate. Totodată, casa de marcat a devenit instrumentul de bază pentru optimizarea și eficientizarea unor procese specifice business-urilor cu vânzare de bunuri și servicii direct către populație. Încasarea, păstrarea în siguranță a fluxului de numerar, posibilitatea de a realiza tranzacții folosind diverse metode de plată sunt doar câteva dintre cele mai importante operațiuni pe care le permite casa de marcat. 

 

Pentru ca toate aceste procese să fie posibile, este nevoie ca, în prealabil, să se realizeze programarea articolelor în casa de marcat. Aceasta este o etapă destul de complexă, care cuprinde mai multe aspecte importante. 

 

Cum se programează articolele în casa de marcat în funcție de numărul lor 

Având în vedere complexitatea pe care o implică programarea produselor în casa de marcat, poți apela la servicii specializate oferite de marii producători de case de marcat. 

Astfel, în situația în care vorbim despre o listă de până la 30 de articole, programarea acestora se va realiza manual, cu ajutorul tehnicienilor. Poți realiza o listă simplă, pe hârtie sau în format electronic, lista care să cuprindă următoarele elemente:

 

  • Numărul curent al articolului - numărătoarea se va efectua în ordine crescătoare, pornind de la 10;

 

  • Numele articolului - în funcție de modelul casei de marcat, acesta trebuie să aibă un număr maxim de cuvinte; de exemplu, dacă vei achiziționa case de marcat la prețuri avantajoase de pe Datecs, limita va fi de 22 de caractere;

 

  • Prețul - acesta trebuie specificat doar în cazul în care se dorește folosirea prețului de memorat;

 

  • Tipul TVA-ului - care poate fi de 9 sau de 24% și care vizează doar frmele plătitoare de TVA. 

 

Listele de peste 30 de articole se vor realiza în format electronic, folosind tabelele Excel. Există și opțiunea ca aceste tipuri de liste să fie întocmite, contracost, de către firmele specializate care oferă servicii de programare a articolelor în casa de marcat, sau poți alege listele de produse uzuale. 

 

Cum se realizează fișierul cu produse?

Iată care sunt cele două condiții pentru ca lista de articole să poată fi programată în casa de marcat:

 

  1. Fișierul creat trebuie să fie compatibil cu programul Microsoft Office Excel (formate acceptate csv, xml etc.).
  2. Fișierul trebuie să conțină următoarele coloane: nume curent articol, nume articol, tip TVA (1 reprezintă 24%, 2 reprezintă 9%), preț, cod de bare (în format EAN13 sau EAN8). Textele trebuie să fie simple, fără nicio editare.

 

Cum se introduc noi articole după fiscalizare?

Lista de articole programate în casa de marcat poate fi actualizată și după fiscalizare, folosind una dintre următoarele variante oferite de firmele specialiate: 

  • Intervenție la sediul clientului, fără contract de service.

 

  • Încheierea unui contract de service;

 

  • Programarea articolelor la sediul firmei respective;

 

  • Achiziționarea unor softuri specializate pentru editarea articolelor;

 

  • Telefonic, fără contract de service;

 

  • Folosind manualul de utilizare al aparatului, în vederea programării manuale. 

 

0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta