Direct la continutul paginii »

Cum să schimbi un cauciuc auto în 7 paşi

Poza stire 'Cum să schimbi un cauciuc auto în 7 paşi'
16 Iulie 2020 0 comentarii

 

O pană de cauciuc este una dintre cele mai neplăcute surprize într-o dimineaţă când deja ai întârziat la serviciu sau la şcoala copilului. Teoretic, ar trebui să ai în portbagaj toate cele necesare pentru echiparea roţii de rezervă pe automobil. Totul depinde de modelul şi echiparea maşinii şi de felul cum întreţii aceste accesorii. Iată  Pentru înlocuirea unei anvelope trebuie să parcurgi următorii pași:

1. Maşina trebuie să fie într-un loc sigur

Ai nevoie să înlocuieşti un cauciuc din mai multe motive. Cel mai des se întâmplă să faci pană. Dacă găseşti maşina cu o roată dezumflată în parcare, trebuie să te asiguri că suprafaţa pe care ai parcat este plană, că ai suficient loc de manevră şi nu încurci pe nimeni în timpul înlocuirii. Dacă ţi se întâmplă în timpul mersului, trebuie să opreşti într-un loc plan, în afara carosabilului dacă este posibil şi să aşezi la vedere cele două triunghiuri reflectorizante obligatorii pentru avertizarea celorlalţi şoferi.

2. Scoate anvelopa de rezervă, cricul şi cheia de roţi

Tot timpul trebuie să ai în portbagaj o roată de rezervă montată pe jantă, un cric şi o cheie pentru deşurubarea prezoanelor. În orice condiţii, roata de rezervă trebuie să fie adecvată sezonului curent (iarnă/vară), să fie umflată şi să aibă suficientă adâncime a benzii de rulare. Dacă verifici periodic presiunea roţii de rezervă, nu vei avea probleme în cazul unui astfel de incident. Dacă se înserează sau vizibilitatea este scăzută, echipează-te cu vesta reflectorizantă din kitul de siguranţă obligatoriu.

3. Blochează anvelopa de pe partea opusă

După ce ai parcat în siguranţă pe o suprafaţă neînclinată, pune maneta de viteză în modul P, dacă este automată, sau într-o viteză, dacă este manuală. Activează frâna de mână şi, ca măsură suplimentară de siguranţă, blochează cu un obiect roata opusă celei la care lucrezi. Blocarea acestei roţi va ajuta la prevenirea deplasării maşinii atunci când o ridici din partea opusă.

4. Slăbeşte roata de demontat

Înainte de a ridica maşina, trebuie să slăbeşti prezoanele roţii de înlocuit. Mai mult ca sigur, acestea sunt strânse foarte bine şi ai nevoie de forţă brută. Ţine cont şi de faptul că multe vulcanizări folosesc pistoale sub presiune pentru strângerea roţilor, iar şuruburile se pot gripa din cauza condiţiilor de vreme şi trafic. Pentru a compensa această forţă, cheia de roţi nu este întotdeauna suficientă. Dacă ai posibilitatea depozitării în portbagaj a unui levier care să te ajute să aplici mai multă forţă asupra cheii, acesta îţi poate fi de mare ajutor.

5. Ridică maşina pe cric

După ce ai slăbit roţile, poţi ridica maşina pe cric pentru a demonta roata. Fiecare maşină are un locaş special în care se instalează cricul în siguranţă, în dreptul şasiului. Automobilul trebuie să fie în poziţie perfect dreaptă, fără niciun grad de înclinare, pentru a nu exista riscul alunecării în timp ce îl ridici pe cric. Partea inferioară a aparatului de ridicat trebuie să fie, de asemenea, perfect dreaptă, iar partea superioară trebuie să intre exact în locaşul dedicat din caroserie. După ce ai asigurat cricul, poţi ridica maşina la câţiva centimetri de sol. Principiul de utilizare a cricului este uşor de intuit, dar dacă nu te descurci, consultă cartea tehnică a maşinii.

6. Roata veche jos, roata de rezervă pe maşină

După ce roata de înlocuit nu mai atinge carosabilul, poţi deşuruba prezoanele pentru a o demonta. Împinge cu putere de jur împrejurul roţii până se desprinde şi depoziteaz-o în siguranţă. Roata de rezervă trebuie aşezată cu grijă cu găurile în dreptul prezoanelor, care se înşurubează pentru a o susţine.

7. Coboară maşina de pe cric şi strânge şuruburile

După ce ai înşurubat prezoanele roţii de rezervă până la capăt, maşina poate fi coborâtă de pe cric. La final rămâne o manevră deosebit de importantă pentru siguranţă: strângerea prezoanelor. Aceasta se face cu putere, în sensul acelor de ceasornic, când maşina atinge asfaltul cu toate cele patru roţi, . Mai rămâne doar să aşezi echipamentul la loc şi să mergi la vulcanizare pentru repararea sau înlocuirea roţii demontate.

Cu timpul, vei dobândi experienţă şi ai putea deveni pasionat de această tehnică Do-It-Yourself, astfel încât și pentru pene, şi pentru anvelopele de sezon nu vei mai apela la vulcanizare, ci vei realiza înlocuirea tu însuți, în parcare.


0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta