Direct la continutul paginii »

Advertorialele in campania de optimizare SEO – ghid introductiv


Optimizarea SEO este oportunitatea unica prin care site-ul pe care il detii poate urca in primele pozitii din motoarele de cautare. Insa ai nevoie de o echipa de specialisti cu experienta, proiecte pentru care au obtinut rezultate relevante, dispusi sa iti cunoasca si sa iti inteleaga business-ul.

Te sfatuim sa nu faci optimizare SEO de capul tau – stim, sunt multe tutoriale, insa nu toate iti spun concret ce este de facut. Si s-ar putea sa faci incercari ce te vor costa timp, bani si pozitii pretioase in Google. Cel mai bine alege o agentie specializata in optimizare SEO si marketing online, care iti va explica felul in care functioneaza optimizarea SEO, pasii si ce rezultate vei obtine pe termen mediu si lung.



Optimizarea SEO, catalizatorul business-ului tau online!

 

SEO nu este doar un canal de marketing ci un model de business ce iti va aduce un avantaj competitiv greu de obtinut de catre competitorii tai. Respectul fata de consumatori, informatii relevante, accesibilitatea site-ului si prezenta online sunt doar cateva dintre reperele de optimizare SEO. De cat de mult constientizezi importanta acestui proces, de atat de mult va depinde succesul sau esecul tau online.



Pasii in optimizarea SEO profesionala

Optimizarea SEO ca la carte este un proces complex si de durata, ce ia in calcul toate aspectele unui business. Pentru a intelege complexitatea optimizarii SEO, iti vom explica succint ce presupune:

  1. Alinierea obiectivelor de business si SEO

Un business unitar inseamna contopirea elementelor de marketing traditional cu cele de SEO. Campania de optimizare SEO presupune un calup de actiuni ce duc la indeplinirea rezultatelor dorite, conform trendurilor in online, a publicului tinta si al tipului de produse sau servicii oferite de client.

  1. Optimizarea onpage

Pe scurt, aceasta etapa cuprinde toate activitatile de imbunatatire a site-ului propriu zis. Ideal ar fi ca optimizarea SEO sa fie facuta in paralel cu constructia site-ului sau inainte de lansare, insa, de cele mai multe ori, SEO este un proces in ultima instanta. Optimizarea SEO onpage are in vedere: meta title-uri, meta descrieri, heading-uri, structura URL-urilor, indexabilitate, accesibilitatea si indicatorii de user experience.

  1. Optimizarea off page

Cuprinde actiunile din afara site-ului, realizate cu scopul principal de a obtine link-uri cat mai variate si calitative. Conform searchmetrics.com optimizarea off page “reprezinta toate masurile care pot fi luate in afara site-ului cu scopul de a imbunatati pozitiile acestuia in SERP (search engine results page). Toate aceste masuri ajuta la crearea a cat mai multe backlinkuri de calitate posibile”.

 

Optimizarea off page si importanta publicarii advertorialelor

Advertorialele sunt un subiect controversat in industria SEO. Multi spun ca acestea se plaseaza la limita penalizarii Google, iar altii ca sunt cea mai buna varianta de a propulsa vizibilitatea unui site in mediul online.

Desi parerile sunt impartite, aceste advertoriale in campania SEO aduc plus valoare site-ului prin maniera in care sunt scrise si site-urile pe care sunt plasate. Un advertorial SEO este un articol publicitar scris in maniera informativa, care ofera si alte informatii consumatorilor, in afara promovarii de produse si servicii. Cu cat advertorialele din campania SEO sunt plasate pe site-uri cu autoritate, aceasta autoritate va fi directionata si catre site-ul clientului, aducandu-i trafic targetat si mai multe afisari de pagina.

Penalizarea advertorialelor din campania SEO are loc cand acestea sunt plasate pe site-uri cu un scor ridicat de spam, contin prea multe cuvinte cheie (keyword stuffing) si nicio informatie relevanta pentru utilizatori.

Un exemplu de cea mai mare penalizare a suferit-o un site din Marea Britanie, Interflora care, timp de 11 zile, a disparut complet de pe Google dupa cuvintele legate de domeniu – flori, livrare flori, trandafiri, etc. si  chiar dupa cautarile de brand. In luna ianuarie 2013, peste 150 de advertoriale publicate au fost prea multe, chiar si pentru un site de flori online urias ca Interflora. Aceasta este cea mai rasunatoare penalizare acordata de Google vreodata si arata clar modul lui Google de a privi numarul prea mare de advertoriale publicat intr-o singura luna.

0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta