Direct la continutul paginii »

6 motive pentru care făina de migdale este mai bună decât altă făina

Poza stire '6 motive pentru care făina de migdale este mai bună decât altă făina'
03 Iulie 2020 0 comentarii

 

Făina de migdale este o alternativă populară la făina tradiţională de grâu. Este bogată în elemente nutritive, are un conţinut redus de carbohidraţi şi gustul puţin mai dulce. De asemenea, faţă de făina din grâu, făina de migdale vine cu numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi reducerea colesterolului rău şi a rezistenţei la insulina. 

 

Ce este făina de migdale

 

Făina de migdale se obţine prin măcinarea migdalelor care au fost albite - adică li s-a îndepărtat pielea prin opărire. După măcinare, urmează procesul de cernere care are ca scop obţinerea unei pulberi fine.

Vom vedea în continuare câteva din motivele care fac din făina de migdale un ingredient foarte valoros.

 

Făina de migdale este foarte hrănitoare

 

Datorită aportului mare de elemente nutritive, făina de migdale este renumită pentru calităţile ei. În 28 de grame de făină se găsesc 14.2 grame de grăsimi din care 9 grame sunt grăsimi nesaturate, 6.1 grame de proteine, 3 grame de fibre dietetice, 35% din doza zilnică recomandată de vitamina E, 31% din doza zilnică recomandată de mangan, 19% din doza zilnică recomandată de magneziu, 16% din doza zilnică recomandată de cupru şi 13% din doza zilnică recomandată de fosfor.

 

Făina de migdale este o sursă bogată de vitamina E

 

Făina de migdale este recunoscută pentru aportul considerabil de vitamina E, un compus solubil în grăsimi care acţionează ca un antioxidant în organism. Aceasta combate stresul oxidativ asupra celulelor provocat de radicalii liberi care accelerează îmbătrânirea şi cresc riscul bolilor de inimă şi de cancer. Totodată, studiile au dovedit că vitamina E reduce riscul de Alzheimer.

 

Făina de migdale este bogată în magneziu

 

Magneziu este un alt nutrient valoros care se găseşte în cantităţi mari în făină de migdale. Acesta este implicat în numeroase procese din organism şi oferă multe beneficii, printre care îmbunătăţirea glicemiei, reducerea rezistenţei la insulina şi a tensiunii arteriale.

 

Făina de migdale este bună pentru reglarea glicemiei

 

Alimentele care au ca ingredient făina de grâu au un conţinut ridicat de carbohidraţi, fiind sărace în grăsimi şi fibre. Acest lucru poate provoca creşterea nivelului glicemiei în sânge şi variaţii de energie, ducând la senzaţia de oboseală, foame şi pofte.

 

Pe de altă parte, făina de migdale are un conţinut scăzut de carbohidraţi, fiind bogată în grăsimi şi fibre sănătoase. Aceste proprietăţi îi oferă un indice glicemic scăzut, ceea ce înseamnă ca zahărul se eliberează încet în sânge pentru a oferi o sursă de energie de lungă durată. Pe lângă acest lucru, magneziu care se afla în făina de migdale în cantităţi mari, are şi el rolul de a controla zahărul din sânge. 

 

Făina de migdale nu conţine gluten

 

Făina de grâu conţine o proteină numită gluten. Aceasta ajuta aluatul să rămână întins şi să capteze aerul în timpul coacerii, astfel încât acesta să crească şi să devină pufos. Persoanele care au boala celiacă sau intoleranța la grâu, nu pot consuma alimente cu gluten. Organismul acestora considera glutenul periculos şi generează un răspuns autoimun pentru a-l elimina. Acest răspuns duce în timp la deteriorarea căptuşelii intestinului şi poate provoca balonare, diaree, scăderea în greutate, erupţii cutanate şi oboseala excesivă.

 

Din fericire, făina de migdale nu conţine grâu şi nici gluten, ceea ce o transformă într-o alternativă ideală pentru produsele care necesită coacere în cazul persoanelor cu intoleranţă la grâu sau gluten.

 

Făina de migdale ajuta la scăderea colesterolului şi a tensiunii arteriale

 

Bolile de inimă sunt una din principalele cauze de deces la nivel mondial, acestea având la bază tensiunea arterială crescută şi nivelul ridicat de colesterol rău. Din fericire, alimentaţia poate avea efecte majore asupra tensiunii şi a colesterolului, iar studiile au arătat că migdalele sunt extrem de benefice pentru ambele aspecte.

 

Cum se utilizează făina de migdale

 

Făina de migdale se poate utiliza uşor în reţele de copt în care, pur şi simplu, se înlocuieşte făina de grâu obișnuită cu făină de migdale. Singurul dezavantaj ar fi acela că produsele coapte cu făină de migdale sunt mai puţin crescute şi mai dense, acest lucru fiind explicat prin lipsa glutenului.

 

De asemenea, se poate utiliza în loc de pesmet pentru a tapeta carnea de peşte, pui sau vita în diverse reţete care necesită prăjeala în ulei.


 

0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta