Direct la continutul paginii »

5 moduri simple şi eficiente prin care să ai grijă de sănătatea ta

Poza stire '5 moduri simple şi eficiente prin care să ai grijă de sănătatea ta'
05 Mai 2019 0 comentarii

 

Pentru a fi într-o formă de zile mari, trebuie să acorzi atenţie atât alimentelor pe care le consumi, cât şi activităţilor zilnice pe care le desfășori. De cele mai multe ori, stările proaste şi stilul de viaţă dezorganizat te anunţă că ceva este în neregulă cu organismul tău, de aceea se impun schimbări majore. În acest articol, îţi prezentăm moduri simple şi eficiente prin care să ai grijă de sănătatea ta pentru a-ţi schimba stilul de viaţă într-unul cât mai sănătos. Iată care sunt acestea şi de ce trebuie să ţii cont pentru fiecare activitate în parte!

1. Alimentează-te corect

Primul pas pentru a avea o sănătate optimă ţine de alimentaţia zilnică. Probabil ai auzit, de numeroase ori, că legumele şi fructele sunt cele mai importante şi nu trebuie să lipsească dintr-un regim alimentar sănătos. Ei bine, este adevărat! Prin intermediul consumului de fructe şi legume, vei reuşi să oferi organismului nutrienţii şi vitaminele de care are atâta nevoie. Renunţă, pe cât posibil, la alimentele procesate sau de tip fast-food şi înlocuieşte zahărul cu fructe proaspete. Totodată, hrana ta de bază ar trebui să conţină şi cât mai multă mâncare gătită, pentru care să optezi în detrimentul preparatelor din oraş. Include în regimul tău alimentar şi porţiile de carne şi nu uita de lactate! Acestea reprezintă surse importante de proteine şi calciu, care ajută organismul să funcţioneze normal. Hidratează-te corespunzător, deoarece apa este esenţială pentru sănătatea organismului tău.

2. Fă sport

Alături de o alimentaţie corectă şi echilibrată, exerciţiile fizice te vor ajuta să îţi menţii o stare psihică excelentă, eliberându-te de stres. Totodată, sportul va contribui şi la o formă fizică de invidiat, pe care ne-o dorim cu toţii. Nu eşti adeptul unei săli de fitness? Nu trebuie să te îngrijorezi - poţi să faci sport şi acasă, prin câteva exerciţii uşoare. Mai mult, te poţi îndrepta către activităţi de grup, care vor avea rezultate benefice asupra organismului: dansul, fotbalul, handbalul sau baschetul sunt doar câteva dintre sporturile de care te poţi bucura, de cel puţin de 3 ori pe săptămână. La fel de simplu, poţi alege şi plimbările lungi prin parc sau înotul. Toate aceste activităţi vor contribui la întărirea sistemului imunitar şi la o formă fizică de zile mari.

3. Odihneşte-te

Odihna este unul dintre cei mai importanţi factori pentru sănătate, de aceea nu trebuie neglijată. Somnul ajută la repararea ţesuturilor musculare şi este esenţial pentru capacitatea creierului de a procesa informaţiile. Indiferent de numărul de ore pe care le petreci dormind, contează şi calitatea somnului. Astfel, dacă nu dormi suficient sau calitatea somnului nu este maximă, starea ta fizică şi psihică vor fi afectate. Fie că vei avea stări continue de oboseală, agitaţie sau stres, nu vei reuşi să te concentrezi la niciuna dintre sarcinile pe care le ai de îndeplinit. Pentru a preveni riscul apariţiei bolilor de inimă, a diebetului sau chiar a depresiei, ai nevoie de somn de calitate. Respectă orarul de somn, încercând să dormi cel puţin 8 ore pe noapte, pentru a îmbunătăţi sistemul imunitar şi cardiovascular.

4. Îngrijeşte-ţi dantura

Pentru a menţine o sănătate optimă, trebuie să ai grijă şi de igiena orală. În caz contrar, o igienă necorespunzătoare a danturii va duce la apariţia unor probleme dentare, cauzate de formarea plăcii bacteriene. Sângerările gingivale, cariile, tartrul sau respiraţia urât mirositoare sunt doar câteva dintre ele, astfel încât este important să le previi, printr-un periaj corect şi prin folosirea aţei dentare şi a apei de gură, utile pentru îndepărtarea microbilor. Totodată, lipsa unui dinte reprezintă una dintre problemele frecvente, întâlnite în rândul adulţilor. În acest caz, poţi beneficia de dantură fixă în 24 de ore, cu ajutorul căruia se poate regla funcţia masticatorie. Implicit, calitatea vieţii tale poate fi îmbunătăţită, prin îndepărtarea completă a problemelor dentare cu care te confrunţi.

5. Controlează-ţi emoţiile şi stresul

Dacă respecţi un regim alimentar corect şi faci mişcare, ai putea spune că ai o sănătate de fier. Din nefericire, problema întâlnită cel mai des în rândul persoanelor adulte este incapacitatea de a-şi controla emoţiile şi stresul, care afectează, pe termen lung, sănătatea. De aceea, chiar dacă te confrunţi cu aceste emoţii puternice la birou sau în viaţa de zi cu zi, este important să înveţi să îţi gestionezi emoţiile şi să nu laşi stresul şi depresia să pună stăpânire asupra ta. Încearcă să menţii, pe cât posibil, o atitudine pozitivă şi să găseşti soluţii utile pentru orice problemă, pentru a preveni apariţia stărilor permanente de angoasă. Doar în acest fel, vei reuşi să menţii o sănătate psihică normală, care să te ajute să funcţionezi corect.


Pentru a avea grijă de sanătatea ta, alimentaţia corectă şi sportul nu trebuie să lipsească din rutina ta zilnică. În plus, nu omite importanţa odihnei! Toţi aceşti factori vor contribui la starea ta de bine, atât de necesară în viaţa de zi cu zi.

0 comentarii

    Momentan nu exista nici un comentariu adaugat.
    Daca doriti sa adaugati unul, completati formularul de mai jos.

Spune parerea ta